• از امروز این تیپ به شرکت شما می آید
  • صورتهای مالی اساسی با یادداشتهای توضیحی، گزارشات متنوع، خروجی به اکسل منظم، سرعت بالای دریافت گزارشات، توسعه و بروز رسانی دائمی
  • با ما تماس بگیرید

اصلاح فاکتور و موجودی ها

نرم افزار حسابداری

برای اصلاح بهای تمام شده و کاردکس از قسمت «پرونده» به منوی «مدیریت فاکتور و موجودی» بروید و سپس وارد «اصلاح بهای تمام شده و کاردکس» شوید (تصویر شماره 1).

 تصویر شماره 1

نرم افزار حسابداری

 

در این صفحه دو تب «اصلاح و محاسبه مجدد فاکتورها و موجودی» و «مرتب­سازی فاکتورها بر اساس تاریخ» وجود دارد (تصویر شماره 2).

تصویر شماره 2

نرم افزار حسابداری

 

در تب «اصلاح و محاسبه مجدد فاکتورها و موجودی» می­توانید بر اساس نیاز خود اعمال فیلتر کنید. طبق تصویر از باکس «انتخاب» موارد مد نظر را با دبل کلیک به باکس «ترتیب اصلاح» انتقال دهید (تصویر شماره 3).

تصویر شماره 3

نرم افزار حسابداری

 

چند نکته در این قسمت لازم به یادآوری است. قبل از انتخاب «رسید تولید نهایی» باید «رسید تولید (در جریان ساخت)» انتخاب شده باشد در غیر این صورت خطای «لطفاً رسید تولید (در جریان ساخت) را انتخاب کنید» نمایش داده می­شود (تصویر شماره 4).

تصویر شماره 4

نرم افزار حسابداری

 

باید به یاد داشته باشید در صورتی که «رسید تولید (در جریان ساخت)» انتخاب می­شود حتماً «رسید تولید نهایی» نیز به باکس «ترتیب اصلاح» منتقل شود وگرنه با کلیک بر روی دکمه نمایش (بعد از دو پیغام بکاپ­گیری) با پیغام «لطفاً رسید تولید نمایی را انتخاب کنید و به ترتیب آن توجه کنید»‌ روبرو می­شوید (تصویر شماره 5).

تصویر شماره 5

نرم افزار حسابداری

 

نکته دیگر این که قبل از انتخاب «تکمیل تولید پیشرفته» باید «رسید تولید پیشرفته» انتخاب شده باشد در غیر این صورت خطای «لطفاً رسید تولید پیشرفته را انتخاب کنید» نمایش داده می­شود (تصویر شماره 6).

تصویر شماره 6

نرم افزار حسابداری

 

همچنین توجه کنید در صورتی که «رسید تولید پیشرفته» انتخاب می­شود حتماً «تکمیل تولید پیشرفته» نیز به باکس «ترتیب اصلاح» منتقل شود وگرنه با کلیک بر روی دکمه نمایش (بعد از دو پیغام بکاپ­گیری) با پیغام «لطفاً تکمیل تولید پیشرفته را انتخاب کنید و به ترتیب آن توجه کنید»‌ روبرو می­شوید (تصویر شماره 7).

تصویر شماره 7

نرم افزار حسابداری

 

از طریق دکمه «نحوه اصلاح موجودی» اگر تنها تعداد مد نظرتان هست «فقط تعداد» را انتخاب کنید و در صورتی که تعداد و مبلغ در نظر شما است گزینه «تعدادی – ریالی» را انتخاب کنید (تصویر شماره 8).

تصویر شماره 8

نرم افزار حسابداری

 

در کشوی «وضعیت شماره فاکتور» کاربر می­تواند هم از شماره فاکتور فعلی استفاده کند و هم امکان شماره­گذاری جدید را دارد. در شماره­گذاری جدید شماره فاکتورها بر اساس تاریخ مرتب خواهند شد (تصویر شماره 9).

تصویر شماره 9

نرم افزار حسابداری

 

در قسمت «انتخاب شماره فاکتور» و «محدوده تاریخ» می­توانید همه­ ی فاکتورها را در نظر بگیرید و یا مقادیر دلخواه وارد نمایید تا به فاکتورهای مشخصی دسترسی داشته باشید (تصویر شماره 10).

تصویر شماره 10

نرم افزار حسابداری

 

از طریق دکمه «وضعیت صدور سند حسابداری» می­توانید یکی از گزینه­های «سندها اصلاح شوند» یا «نیازی به اصلاح سند نیست» را انتخاب کنید (تصویر شماره 11).

تصویر شماره 11

نرم افزار حسابداری

 

به وسیله دکمه «وضعیت تاریخ سند حسابداری» در صورتی نیاز می­توانید وضعیت تاریخ سند را به «تغییر کند»‌ یا «تغییر نکند» انتخاب کنید (تصویر شماره 12).

تصویر شماره 12

نرم افزار حسابداری

 

نکته بسیار مهم قبل از اصلاح موجودی این است که حتماً‌ باید از اطلاعات بکاپ گرفته شود. به منظور یادآوری این موضوع، زمانی که روی دکمه «نمایش» کلیک کنید پیغام «آیا از اطلاعات خود قبل از عملیات بکاپ گرفته­اید؟» نمایان می­شود (تصویر شماره 13).

تصویر شماره 13

نرم افزار حسابداری

 

بعد از تأیید پیام فوق، سیستم برای تأکید دوباره پیام «آیا مطمئن هستید از اطلاعات خود قبل از عملیات بکاپ گرفته­ اید؟» را نمایش می­دهد (تصویر شماره 14).

تصویر شماره 14

نرم افزار حسابداری

 

اگر فاکتورهای شما ثبت نهایی شده باشد با پیغام «فاکتور شما قطعی شده است لطفا همه فاکتورها را به حالت قابل ویرایش تغییر دهید»‌ مواجه خواهید شد. در این صورت برای ادامه کار لازم است فاکتورها را در قسمت «برگشت فاکتورهای ثبت شده» از حالت «ثبت نهایی» در آورید (تصویر شماره 15).

تصویر شماره 15

نرم افزار حسابداری

 

در این تب برای فعال شدن دکمه «مرور فرمول ساخت – تولید عادی» لازم است ابتدا از باکس «انتخاب» دو آیتم «رسید تولید (در جریان ساخت)» و «رسید تولید نهایی» با دبل کلیک به باکس «ترتیب اصلاح» منتقل شود. سپس بر روی دکمه «نمایش» کلیک کنید (تصویر شماره 16).

تصویر شماره 16

نرم افزار حسابداری

 

بعد از کلیک بر روی دکمه «نمایش» همانطور که در تصویر زیر مشاهده می­کنید امکان دارد وضعیت فاکتورها «دارای خطا» باشد. با کلیک بر روی آیکون پرینتر در پایین لیست، دو گزینه (چاپ کلی، چاپ با جزئیات) نمایان می­شود (تصویر شماره 17).

تصویر شماره 17

نرم افزار حسابداری

 

با انتخاب «چاپ کلی»، صفحه گزارشی حاوی لیست تمامی فاکتورهای دارای خطا در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت (تصویر شماره 18 و 19).

تصویر شماره 18

نرم افزار حسابداری

 

تصویر شماره 19

نرم افزار حسابداری

 

برای دسترسی به جزئیات خطاها و رفع آنها از گزینه «چاپ با جزئیات» خروجی لازم قابل مشاهده است (تصویر شماره 20 و 21).

تصویر شماره 20

نرم افزار حسابداری

 

تصویر شماره 21

نرم افزار حسابداری

 

زمانی که تمامی خطاهای فاکتورها رفع شده باشد با کلیک بر روی «نمایش» دکمه «مرتب سازی و اصلاح موجودی» فعال خواهد شد (تصویر شماره 22).

تصویر شماره 22

نرم افزار حسابداری

 

حال که خطاها رفع شد، با فشردن دکمه «مرتب سازی و اصلاح موجودی» عملیات اصلاح موجودی آغاز می­شود. در این هنگام پیام «شروع عملیات اصلاح موجودی، لطفاً تا پایان عملیات منتظر بمانید و از ورود به نرم ­افزار خودداری نمایید. همچنین از خاموش کردن کامپیوتر و سرور خودداری نمایید» از طرف نرم ­افزار نمایش داده می­شود (تصویر شماره 23).

تصویر شماره 23

نرم افزار حسابداری

 

بعد از تأیید پیغام فوق، موارد اصلاح شده به ترتیب تیک می­خورد (تصویر شماره 24).

تصویر شماره 24

نرم افزار حسابداری

 

با اتمام فرایند اصلاح موجودی، فاکتورهای انتخاب شده به باکس «لیست فاکتورهای مرتب شده» منتقل خواهند شد و پیغام «محاسبه موجودی با موفقیت انجام شد» نمایش داده می­شود (تصویر شماره 25).

تصویر شماره 25

نرم افزار حسابداری

 

نرم افزار حسابداری