• از امروز این تیپ به شرکت شما می آید
  • صورتهای مالی اساسی با یادداشتهای توضیحی، گزارشات متنوع، خروجی به اکسل منظم، سرعت بالای دریافت گزارشات، توسعه و بروز رسانی دائمی
  • با ما تماس بگیرید

انتقال به دوره مالی جدید

انتقال به دوره مالی جدید

 

برای دسترسی به تب « انتقال به دوره مالی جدید» از منوی «عملیات روزانه» روی گزینه « انتقال به دوره مالی جدید» کلیک کنید.

در صفحه باز شده، در قسمت بالا می­توانید یا سال مالی جدید و یا دوره های موجود را (در شرایطی که بیش از یک دوره مالی وجود داشته باشد) انتخاب کنید (شماره 1).

در صورت تمایل به افتتاح حساب و انتقال مانده به سال مالی جدید، باید از لیست «انتقال اطلاعات به سال مالی جدید» گزینه «افتتاح حساب ها - انتقال مانده» تیک زده شود (شماره 2).

نرم افزار حسابداری

اگر برای دوره مالی انتخاب شده قبلاً بستن حساب ها صورت نگرفت باشد با پیغام «برای افتتاح حساب در حالت بستن اتوماتیک، باید از بستن حساب ها به صورت هوشمند استفاده کنید» مواجه خواهید شد.

باید ابتدا از قسمت بستن حساب ها، حساب های سال مالی مد نظر را ببندید و پس از آن مجدد برای انتقال به دوره مالی جدید به این صفحه مراجعه کنید.

اگر در دوره مالی انتخاب شده اسناد نا تراز وجود داشته باشد پیغام «در دوره جاری اسناد نا تراز وجود دارد. آیا ادامه می­دهید؟» نمایش داده می­شود.

در صورتی که در حین بستن حساب ها و انتقال به دوره مالی جدید بین حساب های سال جاری و سال مالی جدید تداخل وجود داشته باشد پیغام «به دلیل تداخل ردیف ­های کامپیوتری دوره جاری با دوره مورد نظر برخی از آیتم ­های حساس غیرفعال شده و لازم است در دوره مورد نظر به صورت دستی منتقل شود»‌ نمایش داده خواهد شد.

با تأیید پیام فوق، تیک یک تعداد از موارد برداشته می­شود و لازم است به صورت دستی تک زده شوند.

نرم افزار حسابداری

اگر از قسمت بالا «بستن حساب ها توسط کاربر صادر شده» انتخاب شود و در قسمت «انتقال اطلاعات به سال مالی جدید»، «افتتاح حساب ها – انتقال مانده» تیک زده شود پیام «حساب های موقت بسته نشده اند فقط مانده حساب های دائم منتقل می­شود. آیا ادامه می­دهید» نمایان می­شود. با تأیید این پیام تنها مانده حساب های دائم منتقل خواهند شد.

در پایان با کلیک روی دکمه «انتقال» در پایین صفحه سمت چپ پیغام «آیا از اطلاعات خود قبل از انتقال بکاپ گرفته اید؟» ظاهر می­شود که باید توجه داشته باشید در صورت تأیید و انتقال به سال مالی جدید امکان بازیابی اطلاعات وجود نخواهد داشت.

بعد از اتمام فرایند انتقال به دوره مالی جدید می­توانید از مسیر منوی «عملیات روزانه»، «سند حسابداری» و «صدور سند» شماره سند یک که همان سند افتتاحیه است را مشاهده نمایید. این سند نشان دهنده مانده­ هایی است که از سال مالی قبل به این دوره منتقل شده اند.

نرم افزار حسابداری