• از امروز این تیپ به شرکت شما می آید
  • صورتهای مالی اساسی با یادداشتهای توضیحی، گزارشات متنوع، خروجی به اکسل منظم، سرعت بالای دریافت گزارشات، توسعه و بروز رسانی دائمی
  • با ما تماس بگیرید

محاسبه لیست و صدور سند

نرم افزار حسابداری

نحوه ورود اطلاعات و بارگذاری

ساخت کارگاه جدید:

برای ایجاد کارگاه جدید ابتدا از منوی حقوق و دستمزد/ لیست ماهانه را انتخاب می کنیم. سپس در پنجره باز شده روی "کارگاه ها" کلیک کرده و دکمه ایجاد را میزنیم. در این پنجره نام شرکت/کارگاه را وارد نموده و سال و ماه شروع عملیات را مشخص می کنیم.

حقوق و دستمزد

 

حقوق

حقوق و دستمزد

 

نکته: هرگاه نیاز به ایجاد کارگاه جدیدی داشتیم و میخواستیم الگوی کارگاه قبلی در این کارگاه جدید نیز اعمال گردد این تیک را فعال میکنیم (شماره 6). در این حالت کارگاه جدید تمام الگوهای کارگاه قبلی را داراست.

 

در قسمت پایین (شماره 7) مشخصات شرکت را وارد کرده و لوگوی شرکت را در کادر شماره 8 وارد میکنیم.

 

در بخش حق امضا (شماره 9)، در انتهای لیست هایی که طراحی میکنیم نشان داده میشود. در صورتی که نیاز به ثبت چندین حق امضا بود کافیست نام اول را وارد و سپس با ایجاد فاصله نام های بعدی را وارد نمود. در نهایت ذخیره میکنیم.

محاسبه حقوق پرسنل

 

سپس وارد شرکت شده و در این پنجره ماه هایی که ساخته شده اند با رنگ تیره تر و الباقی ماه ها کم رنگتر نمایش داده میشوند.

 

کارگاه بیمه

 

از قسمت + یا ایجاد پرسنل پرسنل جدید را وارد میکنیم. با انتخاب ایجاد یک پرسنل یا چند پرسنل میتوان تعداد پرسنلی را که میخواهیم ایجاد کنیم وارد نماییم.

بیمه و مالیات

پس از ذخیره، پرسنل ما به صورت خام ایجاد میشود. 

حقوق و دستمزد

در این حالت میتوان با استفاده از ورودی اکسل اطلاعات مربوط به پرسنل را داخل نرم افزار کانورت نمود. پس از انتخاب فایل و مشخص نمودن نوع آیتم های مقایسه روی "ادامه عملیات" کلیک میکنیم. در پنجره باز شده از بخش آیتم های موجود در فایل اکسل به بخش آیتمهای موجود در نرم افزار، تک به تک موارد را تناظر یک به یک کرده و "افزودن به لیست انتقال" را کلیک میکنیم. تا کلیه آیتم ها در جای متناسب خود قرار گیرند. در انتها روی دکمه "شروع عملیات" کلیک میکنیم.

ورود اطلاعات

نکته: به دو ستون انتهایی موفق و ناموفق توجه کرده و در صورت وجود خطای ناموفق موارد را اصلاح میکنیم.

با دو بار کلیک کردن روی یک پرسنل میتوان اطلاعات ایشان را تکمیل نمود.

نکته: در صورتی که کد ملی شخص به رنگ قرمز بود نشان از غلط بودن کدملی دارد و میبایست حتما اصلاح گردد.

نکته: اگر کنار عکس پرسنلی عددی مشاهده نمودید آیتم هایی است که برای بیمه و مالیات ضروری است که حتما به صورت صحیح وارد شود.

اگر پرسنلی رفته بود میتوان وضعیت اش را به حالت غیرفعال تغییر داد، یا حذفش نمود. هنگامی که وضعیت یک پرسنل غیرفعال باشد نه حقوقی محاسبه میشود و نه در لیست بیمه و مالیات وارد میشود.

در قسمتی که تعداد فرزندان وارد میشود اگر روی آیکون کنارش کلیک کنیم میتوان اطلاعات فرزند را وارد نمود و در صورتی که سن فرزند به 18 سال برسد، سیستم به کاربر هشدار میدهد.

نکته: مدرک تحصیلی پرسنل را حتما وارد کنید، در غیراینصورت فایل ارسالی به اداره مالیات با مشکل مواجه خواهد شد.

در قسمت بیمه میتوان هر تعداد کارگاه بیمه را تعریف نمود و هر یک از پرسنل را آن بنا به صلاحدید وصل نمود.

نکته: روی هر آیتم نرم افزار که دبل کلیک کنید میتوانید آن آیتم را برای همه پرسنل موجود در لیست ثبت کنید.

درصورتی که نمیخواهید برای پرسنلی بیمه رد شود کافیست تیک "درج پرسنل در لیست و فایل های بیمه" را بردارید و نوع بیمه را به بیمه نشده تغییر دهید. در اینصورت پرسنل مورد نظر در لیست بیمه وارد نمیشود.

آیتم بعدی مربوط به بیمه تکمیلی میباشد. در این بخش نسبت ها رو با توجه به قرارداد بیمه تکمیلی پر کرده و در قسمت پایین تعداد نفرات اصلی و تبعی را وارد میکنیم. 

حساب بانکی

در بخش مالیات، جدول مالیاتی سال جدید وجود دارد و در صورت تغییر آپدیت شده و در نرم افزار قرار خواهد گرفت.

 

در نحوه محاسبه مالیات چهار روش مختلف وجود دارد که با توجه به شرایط هر شرکت میتوان انتخاب کرد.

      1.  روزانه با تناسب مالیات ماهانه

      2.  روزانه با تناسب مالیات سالانه

      3.  ماهانه

      4.  سالانه تعدیلی

 

در صورت ترک کار پرسنل، در این آیتم تیک "آیا این ماه آخرین ماه فعالیت حقوق بگیر میباشد" را میزنیم و تاریخ پایان مالیات (ترک کار) را وارد میکنیم و در صورتی که نخواهیم اسم شخص در لیست مالیات رد شود تیک "درج پرسنل در لیست و فایل مالیات" را برمیداریم.

در بخش آیتم های دلخواه، در صورتی که آیتم خاصی مورد نیاز بود که در نرم افزار وجود نداشت از این بخش میتوان به راحتی اضافه نمود.

در قسمت بالای پرونده پرسنلی از منو گواهی کسر از حقوق برای دریافت این گواهی میتوان اقدام نمود.

لیست خطاها نیز کلیه خطاهای موجود در نرم افزار را به ما نمایش میدهد.

 

"حکم"

 

در منوی حکم، گروه شغلی پرسنل را میتوانند انتخاب نموده و بر اساس همین گروه شغلی مزد شغل روزانه و پایه سنوات در حکم مینشیند. در صورتی که مزد شغل روزانه گروه موجود در نرم افزار با مزد شغل گروه شغلی شرکت شما متفاوت بود میتوانید از آیتم روبروی گروه شغلی، لیست گروه شغلی را باز کرده و روی دکمه ویرایش کلیک نموده و تعیین مزد را یکی از سه آیتم موجود انتخاب نمایید در این حالت میتوانید با توجه به آیتم برگزیده، مزد شغل را تغییر دهید.

در آیتم "گروه پرداختی" شما میتوانید از گروه وزارت کاری که در نرم افزار وجود دارد استفاده کنید و آیتم‏های مورد نظر را کم، زیاد و یا اصلاح کنید.

نکته: حتی المقدر از ساختن گروه جدید اجتناب کنید.

 

بر روی آیتم روبرو وزرات کار کلیک کنید تا وارد بخش لیست آیتم های پرداخت و کسور شوید در پنجره باز شده به راحتی میتوانید هر کدام از عناوین، فرمول ها و ... را با توجه به قوانین سازمان خود ویرایش کنید.

پس از کلیک بر روی "ویرایش" در پنجره باز شده میتوان هر کدام از آیتم ها را با زدن تیک، مشخص نمود که مشمول بیمه باشد یا خیر؟ همچنین در صورتی که تیک بیمه برداشته شود در ستون "بیمه در فایل" میپرسد که آیا این آیتم به عنوان غیر مشمول بیمه در فایل بیمه درج شود یا خیر؟ برای آیتم های مالیاتی نیز بهمین شکل عمل میکنیم. در این ستون بایست مشخص کنیم که به چه دلیل این آیتم شامل مالیات نیست و در ستون بعدی در صورتی که نمیخواهیم در فایل مالیات درج شود تیک آن را برمیداریم. در ستون وضعیت نیز غیرفعال بودن و یا اینکه جز کدامیک از موارد فعال باشد را مشخص میکنیم. آیتم هایی مانند اضافه کاری، حق ماموریت و ... جز سایر پرداختها قرار میگیرند.

نکته: با توجه به اینکه از سال 1399، 7/7 حق بیمه معاف از مالیات گردیده است، در نرم افزار حقوق و دستمزد تیپ شما میتوانید تک تک آیتم های کسور را معاف از مشمول بیمه و مالیات کنید.

 

گروه شغلی

 همانطور که قبلا هم گفتیم در هر قسمت نرم افزار روی آیتم ها کلیک کنید، پیام "برای همه پرسنل موجود در لیست ثبت شود" نمایش داده میشود که در صورتیکه میخواهید تغییرات برای همه پرسنل اعمال گردد روی بله کلیک نمایید. پس از ثبت روی "محاسبه و ذخیره همه پرسنل" کلیک میکنیم تا حقوق برای همه پرسنل محاسبه و ثبت گردد.

برای تعریف آیتم خاصی مانند حق جذب که دارای مبالغ متفاوت برای هر پرسنل میباشد، کافیست در قسمت گروه پرداختی/ آیتم های پرداختی/ ویرایش؛ آیتم مورد نظر را تعریف نموده و نوع حکم آن را مزایای حکم انتخاب کنید.

 

آیتم های پرداخت و کسور

 

 سپس محاسبه و ذخیره نموده تا در قسمت مزد مزایا نمایش داده شود. اکنون روی مداد کنار آیتم مورد نظر کلیک کرده و مبلغ مورد نظر را وارد کنید در صورتیکه میخواهید برای کلیه پرسنل مبالغ متفاوت را وارد نمایید روی لیست همه پرسنل کلیک کرده و در نهایت ذخیره میکنیم.

 پس از پر کردن باقی قسمت ها از منو چاپ حکم، قرارداد مورد نظر پرسنل را تهیه کنند.

پرسنل

 

در منوی افزایش مزد در بخش درصد میتوان درصد افزایش مزد را وارد نمود.

نکته: در صورتی که یکی از آیتم های شغلی را بصورت دستی مبلغ داده باشیم، جهت افزایش مزد آن آیتم میبایست در افزایش مزد/ آیتم های حکمی/ آیتم مورد نظر را انتخاب و فعال کنیم تا درصد افزایش برای آن آیتم نیز اعمال گردد.

 

وام

در این قسمت میتوان انواع وام های مختلف تعریف کرد و در صورت نیاز آن را حذف یا ویرایش نیز نمود.

 

حقوق

در این بخش از منوی سمت راست میتوان روزهای کارکرد، ساعت کارکرد، مرخصی ساعتی، مرخصی استحقاقی، مرخصی استعلاجی و یا مرخصی بدون حقوق را وارد کرد. برای اینکار کافیست روی جدول روبروی هر کدام از آیتم ها کلیک کنید. (شماره 1 مشخص شده در عکس)

حقوق و دستمزد

سپس در قسمت واحد برای تک تک پرسنل بصورت دستی وارد نمود یا با انتخاب گزینه "ثبت آیتم انتخاب شده برای همه" آن را برای کلیه پرسنل ثبت نمود و در انتها آن را ذخیره کنید.

کارکرد

پس از ثبت روزهای کارکرد، روی آیتم "محاسبه و ذخیره همه پرسنل" کلیک کرده تا نرم افزار شروع به محاسبه حقوق نماید.

نکته: آیتم هایی که صفر باشند در فیش حقوقی مشاهده نمیشوند.

در تب حقوق ماهانه، با دبل کلیک روی هر کدام از آیتم ها جدولی باز میشود که شما میتوانید اعداد خود را وارد کنید.

برای افزودن اضافه کار، حق ماموریت و غیره.

هنگام وارد نمودن ساعت میتوان با " : " ساعت و دقیقه را از هم جدا کنید.

 

فرمول ها

برای تعریف فرمول های مختلف، در نوار ابزار نرم افزار آیتم "فرمول ها" را انتخاب میکنیم.

اکسل حقوق

میتوانید هر کدام از فرمول های موجود را ویرایش، کپی یا حذف نموده و یا فرمول جدید بسازید و سپس به بخش مورد نظر ارتباط دهید.

برای ساخت فرمول، کافیست هر کدام از آیتم های زیر را با رعایت قوانین ریاضی در بخش سبز مشخص شده مطابق عکس زیر وارد نمایید.

محاسبه وام

گاها پیش می آید که شرکتی، مبلغی را با پرسنل جهت پرداخت حقوق توافق می کند، در اینصورت به راحتی میتوان با تعریف فرمول آن را اجرا نمود.

همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید، در سمت راست سربرگ حقوق، کارکرد/ مجموع/ تنظیمات وجود دارد که با کلیک روی هر کدام میتوانید تنظیمات خود را اعمال نمایید و در قسمت پایین آن مرخصی/ وام/ فیش وجود دارد که میتوانید تغییرات مورد نظر خود را انجام دهید.

کسر از حقوق

در قسمت پایین عکس بالا اگر بر روی شکل روبروی مشمول مالیات/ مشمول بیمه کلیک کنید میتوانید جزئیات مربوط به هر کدام را مشاهده نمائید. (شماره 3)

در صورت تمایل میتوانید متن خاصی را در فیش حقوق کلیه پرسنل یا پرسنل خاصی ثبت نمود، جهت انجام این کار کافیست در قسمت مشخص شده در عکس بالا (شماره 2) در قسمت فیش، توضیحات خود را تایپ نموده و اگر روی توضیحات دبل کلیک نمایید این متن برای فیش حقوق کلیه پرسنل ذخیره میشود.

در تب فیش به راحتی میتوان فیش حقوق را چاپ نموده یا به ایمیل و یا به سامانه 365 ارسال نمود.

مساعده

در تب بعدی "سایر پرداخت ها" میتوان تا سه مرحله مساعده در همان ماه به پرسنل داد. تاریخ روبروی هر مساعده برای این است که شما بدانید چه زمانی مساعده پرداخت شده و اگر تاریخی غیر از ماه جاری وارد شود بدین معنا نیست که این مبلغ از آن ماه کسر خواهد شد.

سایر پرداختها

جهت چاپ مساعده به راحتی از طریق سربرگ حقوق/ فیش/ فرم مساعده آن را چاپ نمود.

در صورتی که شرکتی تمایل به محاسبه عیدی، سنوات یا مانده مرخصی در هر ماه بود میتوان آن را در همین سربرگ فعال نمود.

در صورتی که به هر دلیلی مبلغی در طول ماه پرداخت گردد، در سر برگ میان دوره آن را وارد میکنیم و همانطور که در عکس زیر نیز مشاهده میکنید با کلیک بر روی علامت تنظیمات سبز رنگ گوشه صفحه میتوان عنوان میان دوره را به هر نام دیگری تغییر داد.

حقوق ماهانه

برای تسویه حساب پرسنل در سربرگ تسویه ابتدا تاریخ شروع و تاریخ خاتمه را وارد نموده تا مبلغ محاسبه گردد. (شماره 1) در صورتیکه تمایل به محاسبه کارکرد بصورت دلخواه را دارید کافیست محاسبه را بر اساس دلخواه قرار داده سپس در سربرگ کارکرد (شماره 2) کارکرد پرسنل را وارد نمایید.

نکته: هر گاه روی هر کدام از چرخ دنده ها (شماره 3) کلیک کنید پنجره مربوط به تنظیمات همن آیتم باز خواهد شد.

محاسبه کارکرد

برای ایجاد ماه جدید کافیست روی محاسبه حقوق کلیک کرده و دکمه ذخیره را بزنید. در صورتیکه تیک محاسبه کارکرد را بزنید کلیه کارکردهای ماه قبل در ماه جدید نیز ایجاد میگردد.

نکته: در صورتیکه میخواهید فقط یک آیتم خاص غیر حکمی به ماه جدید انتقال یابد نه کلیه آیتم ها کافیست در سربرگ حکم/ گروه پرداختی/ جدول روبرو/ ویرایش/ انتخاب آیتم مورد نظر و تیک واحد مستمر را میزنیم. انتخاب واحد مستمر بدین معناست که آن آیتم به ماه های بعد نیز انتقال یابد.

 نکته: انتخاب آیتم واحد در فیش بدین معناست که واحد آیتم انتخابی علاوه بر مبلغ نیز در فیش حقوقی مشاهده شود. بعنوان مثال ساعت اضافه کار، ساعت کسر کار، مرخصی و غیره.

با ایجاد ماه جدید، ماه گذشته بصورت خودکار قفل میشود و در صورت نیاز میتوان از منوی اصلی/ قفل ماه؛ ماه مورد نظر را از حالت قفل خارج نمود.

 

گزارشات

برای تهیه لیست بیمه کافیست در منو بار بالا بیمه/ لیست و فایل بیمه را انتخاب نمود. ابتدا کارگاه خود را مشخص نمایید و بنا به نوع عملیات لیست بیمه/ فرم خلاصه وضعیت بیمه/ فایل بیمه را مشخص نموده و روی تهیه کلیک میکنیم.

لیست بیمه

همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید، تعداد هشدارهای لیست بیمه نمایش داده میشود که میتوان نسبت به رفع آن اقدام نمود.

برای تهیه مالیات نیز در منو بار بالا مالیات/ لیست و فایل مالیات را انتخاب نمایید. سپس ایجاد/ فراخوانی اطلاعات فایل حقوقی و در نهایت ذخیره میکنیم. حال به راحتی میتوان لیست مالیات حقوق (شماره 6) یا فایل مالیات حقوق (شماره 7) را تهیه نمود.

لیست مالیات

 

بانک

برای تهیه فایل بانک، روی سربرگ بانک/ تهیه فایل واریز بانکی کلیک کرده، نام بانک مورد نظر و شماره حساب یا شبا را انتخاب نموده و پس از انتخاب های آیتم های مورد نظر ذخیره و چاپ میگیریم.

نکته: در صورتی که پرسنلی شماره حساب نداشته باشد بصورت خودکار از لیست حذف خواهد شد.

لیست بانک

 

گزارش

شما در این بخش به گزارشات مختلفی دسترسی دارید. حتی از بخش طراحی لیست میتوانید گزارش دلخواه مورد نیاز خود را بسازید.

در عکس های زیر به راحتی میتوانید روش آن را ملاحظه کنید.

حقوق و دستمزد

 

حکم و قرارداد

 

نرم افزار حسابداری