• از امروز این تیپ به شرکت شما می آید
  • صورتهای مالی اساسی با یادداشتهای توضیحی، گزارشات متنوع، خروجی به اکسل منظم، سرعت بالای دریافت گزارشات، توسعه و بروز رسانی دائمی
  • با ما تماس بگیرید

تعدیلات کسری/ اضافی انبار

نرم افزار حسابداری

  • تعدیلات اضافی/کسری انبار  

با انتخاب این گزینه فرمی باز میشود که میتوان مقدار اضافی یا کسری اقلام موجود در انبار را بعد از انبارگردانی و به منظور یکی شدن گزارشات حسابداری و واحد انبار (عدم ایجاد مغایرت) وارد کرد تا میزان اقلام در هر دوی گزارشات یکسان شوند. وارد کردن اطلاعات در این قسمت همانند فاکتورها میباشد.

نکته: واحد پول نرم افزار به طور پیش فرض برای ارز "ریال" میباشد، اگر ارز دیگری مد نظر بود، باید نام ارز و نرخ آن در ردیف مربوطه وارد شود.

تعدیلات انبار

بعد از ثبت سند حسابداری به منظور تکمیل فرآیند باید دکمه "ذخیره" در بالای پنجره زده شود. میتوان با کلیدهای کنترلی وسط فرم به سندهای قبلی و بعدی و یا آخرین و اولین سند ثبت شده مراجعه کرد. با رفتن روی هر حساب در سند حسابداری و زدن دکمه "نمایش گردش" میتوان گردش حساب مورد نظر را بدون رفتن به چارت حساب ها در یک نگاه مشاهده کرد. با زدن کلیک راست روی هر ردیف از سند میتوان به صورت میانبر فعالیتهایی از قبیل ایجاد سند، نمایش گردش، ارتباط، اطلاعات ارزی، حذف یک ردیف از سند و ... را انجام داد.

یکی از راههای جستجوی اسناد این است که روی یک ردیف از سند کلیک راست کرده و بعد از انتخاب "جستجو و پردازش سندهای حسابداری" و باز شدن فرم جدید و وارد کردن حتی یکی از موارد و زدن دکمه "اجرای فیلتر" عملیات جستجو را انجام داد. برای برگشت به حالت عادی کافیست دکمه " بدون فیلتر" در بالای جدول زده شود تا به حالت اولیه ی قبل از جستجو باز گردد.

تعدیلات کسری انبار

اگر سندی از فاکتور یا دفتر چک یا ... به صورت هوشمند آمده باشد، با زدن دکمه "ارتباط" در بالای پنجره میتوان فاکتور یا برگه دریافت و ... مربوط به آن را بدون خارج شدن از سند حسابداری در یک نگاه مشاهده کرد.

لازم به ذکر است در هر مرحله از سند حسابداری میتوان با زدن هر یک از دکمه های پایین پنجره اعم از "تعریف حساب"، "تعریف تفصیلی ثابت"، "تعریف مرکز هزینه"، "تعریف واحد پولی" و "تعیین اعتبار حساب ها" بدون خارج شدن از سند حسابداری فعالیت مورد نظر را به صورت میانبر انجام داد.

تعدیلات اضافی انبار

با رفتن روی گزینه های "مدیریت لیست نمایش اطلاعات" و "ترتیب نمایش اطلاعات" و تیک زدن گزینه ها میتوان تنظیمات دلخواه خود را انجام داد، که این تغییرات می تواند به صورت موقت عمل شود، یا برای همیشه با انتخاب دکمه های مربوطه این تغییرات را اعمال نمود.

انبار

تعدیلات کسری

این عملیات به منظور یکی شدن گزارشات حسابداری و واحد انبار (عدم ایجاد مغایرت) بعد از انبارگردانی میباشد تا میزان اقلام و موجودی کالا در هر دوی گزارشات یکسان باشند. با زدن دکمه "ثبت" عملیات ثبت و سند حسابداری هوشمند مربوط به آن قابل نمایش می شود.

 

نرم افزار حسابداری